אלו הטיפים לקידום מוצלח של אתר בגוגל

מערכת שורש  יד חשוון, תשפא  11/1/2020

מחקר מילות מפתח הוא צעד חשוב מאוד בגיבוש אסטרטגיית קידום אורגני לאתר. במקרים רבים מומלץ לבחור בביטויים שהם אמנם מחופשים, אבל לא בכמויות של הביטויים הכלליים
.......................

אלו הטיפים לקידום מוצלח של אתר בגוגל

קידום אתרים אורגני הוא אחד המפתחות העיקריים שלכם להצלחה בעידן האינטרנט. גם לאחר שמחליטים להשקיע את המאמצים הראויים בקידום, כדאי לקחת בחשבון שמדובר בתהליך רב שלבי וממושך, בו קשה עד בלתי אפשרי להתחייב מראש לתוצאות. אלא שהקפדה על כמה דגשים עיקריים, יחד עם פנייה למומחי קידום מהשורה הראשונה, יגדילו את סיכויי ההצלחה שלכם פלאים.

מוצאים פלטפורמה ידידותית לקידום

כיום ניתן להקים אתרים בשלל מערכות, חלקן חינמיות וחלקן לא. רבים מהאנשים אינם מודעים לכך, אבל המערכת בה הם מקימים את האתר יכולה להשפיע גם על קידומו. ישנן מערכות פשוטות וחינמיות, שמאמצי הקידום באמצעותן עלולים לעלות חרס עקב מכלול רחב של גורמים.

אז מה כן כדאי לעשות? פשוט מאוד: להחליט על מערכת שמצטיינת גם במובן הזה. הבחירה המומלצת והנפוצה ביותר כיום היא במערכת החינמית וורדפרס (Wordpress), שמציעה אינספור אפשרויות בממשק נוח במיוחד. חלק מהיתרונות הם שהמערכת נחשבת ל"ידידותית" מאוד מבחינת מנועי החיפוש, כך שניתן לבצע קידום אתרים וורדפרס בצורה יעילה במיוחד, באמצעות כלים הניתנים להתקנה:למשל תוסף Yoast SEO הסופר פופולארי.

בוחרים מילות מפתח נכונות

אחת הטעויות הנפוצות של בעלי אתרים, כמו גם מקדמי אתרים, היא שמראש הם בוחרים בשדות הקרב שאינם נכונים עבורם. בהרבה מקרים, אותם אנשים מוצאים את הביטויים הכלליים והמחופשים ביותר ומנסים להתקדם בהם, במחשבה שכך ניתן יהיה להגיע לקהל רחב של גולשים. הבעיה היא שהתחרות מקשה עליהם להגיע לתוצאות, מה שעלול להאריך את משך הזמן הדרוש לקידום, לייקר את העלויות הנדרשות ולהקטין את סיכויי ההצלחה.

מחקר מילות מפתח הוא צעד חשוב מאוד בגיבוש אסטרטגיית קידום אורגני לאתר. במקרים רבים מומלץ לבחור בביטויים שהם אמנם מחופשים, אבל לא בכמויות של הביטויים הכלליים. קידום על בסיס ביטויים מהסוג הזה, המכונים "זנב ארוך", יכול לקצר תהליכים בדרך למקומות הגבוהים בגוגל. חשוב לא פחות הוא מאפשר פנייה לקהל רלוונטי של גולשים, שיכולים להפוך מהר מאוד להיות לקוחות ממירים.

תוכן הוא המלך. גם של קידום אתרים

יש לא מעט אסטרטגיות ופעולות שניתן לבצע על מנת לשפר את מאמצי קידום האתרים, אולם אין ספק שתוכן חייב להיות חלק בלתי נפרד מכך. אם בעבר היה מספיק להציף את האינטרנט בתוכן בעל איכות נמוכה העמוס במילות מפתח, כיום הסטנדרטים גבוהים הרבה יותר. כמות של מאמרים ותוכן יכולה להיות דבר טוב גם היום, למשל באפשרות לקדם מילות מפתח מגוונות או לגעת בתחומים שונים המשיקים לעסק, אבל היא לא צריכה לבוא על חשבון האיכות.

הציפיה של גוגל היא לתוכן איכותי, שידבר לגולש ויהיה בעל ערך ממשי עבורו. כדי שמאמרים יקדמו את האתר היטב, עליהם להיות מקיפים, ארוכים יותר מבעבר, בעלי מספר סביר (ולא מוגזם!) של מילות מפתח, להתבסס על מקורות מידע מהימנים ועוד.